Verslapen - Reisverslag uit Leerdam, Nederland van Cees Taal - WaarBenJij.nu Verslapen - Reisverslag uit Leerdam, Nederland van Cees Taal - WaarBenJij.nu

Verslapen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cees

14 Juli 2009 | Nederland, Leerdam

Om tien voor vier wordt er hard op mijn deur geklopt. Mijn hart bonkt me in de keel en realiseer me even niet waar ik ben. Al gauw dringt de realiteit tot me door. Ik heb me verslapen. Hoe is het mogelijk. Een reis waar ik al maanden naar uit kijk om aan te beginnen en dan verslaap ik me. Ik heb de wekker om half vier gezet maar mijn bijna vooroorlogse wekkerradio, ooit gekregen van mijn schoonvader voor ons twaalf en een half jarig huwelijk 17,5 jaar geleden heeft klaarblijkelijk zijn beste tijd gehad. Ik neem mij voor om, tegen het standpunt in van Alma, zo snel mogelijk na terugkomst ,een modern systeem in mijn slaapkamer aan te schaffen, zodat dit soort acties tot het verleden zullen behoren. Cees jr. steekt zijn hoofd om de deur en vraagt enigszins onderkoeld of het ondertussen geen tijd wordt om op te staan. We moeten om half vijf in Culemborg staan om de koffers in de bus van taxi en touringcar bedrijf Soomer te laden en af te reizen naar vliegveld Savegem in Brussel. Ik zal de details achterwege laten maar voordat iedereen in de bus zit en alle koffers binnen zijn is er menig litertje door de mooie Linge weggestroomd richting Gorinchem. Ik zal niet in details treden rond het in de bus krijgen van de idioot grote hoeveelheid bagage maar dat sommige reizigers bang waren voor het kantelen van de bus bij het nemen van de eerste rotonde spreekt voor zich. Nadat een ieder met tranen in de ogen afscheid genomen heeft van hun dierbaren vertrekken we richting Brussel. Drie weken waarin ont-moeten centraal staat, drie weken in een volkomen andere wereld, en drie weken in een totaal ander tempo. De vlucht naar Atlanta gaat voorspoedig en na ongeveer negen-en-een-half uur slapen komt het landingsgestel zacht in aanraking met de Amerikaanse bodem. Hulde aan de piloot. Ik troost me altijd maar met de gedachte dat ook hij veilig thuis wil komen. Ik wordt weer zoals gewoonlijk uit de lange rij bij de douane gepikt en wat me opvalt is hoe bijzonder het is dat de Amerikaanse overheid de meest chagrijnige mensen weten te selecteren om hun buitenlandse gasten welkom te heten. Ik moet in een apart hokje staan en wachten tot één van de douaniers mij ophaalt. Hij beveelt me mijn bagage aan te wijzen maar mag niets aanraken. Ik wilde eerst nog een flauw grapje maken over een op handen zijnde aanslag van het Dutch Kabouter Liberation Front en dat ik voornemens ben door middel van mijn nagelschaartje en flesje shampoo een aanslag te plegen op Obama, dat is per slot van rekening een groot man, maar zag daar meteen vanaf toen ik in de ogen keek van deze man voor wie het buitenhouden van mensen als mij tot een levensthema had gemaakt. Ik mocht niet meer praten en moest zijn bevelen subiet opvolgen. Gelukkig bleek ik na een uitvoerige bodycheck onschuldig te zijn en mocht het moderne Amerika van 2009 in. Wel is het raar dat ik achteraf constateer ik toch enigszins opgelucht te zijn terwijl ik rationeel weet dat er niets is waar ik mij zorgen over hoef te maken. Intimidatie is het juiste woord. Gelukkig weet ik alles gelaten over mee heen te laten komen. De vlucht naar Managua verloopt voorspoedig alhoewel de beenruimte nog kleiner is dan tijdens de vorige vlucht en mijn benen alleen maar langer te lijken te zijn geworden. Hermana Rebecca en haar hondje estrella halen ons af. De laatste doet mij nogal sterk denken aan een miniatuuruitgave van de vliegende hond uit the neverending story. Naast Hermana Rebeca en haar hond zijn nog een aantal andere leden meegekomen en ontvangen ons allerhartelijkst. Buiten staat de oude bus schoolbus die ons naar Matagalpa zal gaan brengen. De weezoete branderige lucht die ons aan alle kanten tegemoet treedt doet me opeens beseffen dat ik echt weer in Nicaragua ben. Buenos Noche Nicaragua. Goedenacht Nicaragua, het land van de tegenstrijdigheden.

  • 14 Juli 2009 - 17:00

    Cees:

    je wekker is de dag erna afgegaan om half 4 sochtends ;)

  • 14 Juli 2009 - 17:30

    Nout:

    gelukkig goed aangekomen.heel veel plezier groetjes nout

  • 14 Juli 2009 - 17:41

    Margriet:

    De reis begon minder voorspoedig, maar zo te lezen is deze verder goed verlopen. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!

    Liefs, Margriet

  • 14 Juli 2009 - 18:08

    Bertus Schimmel:

    Cees, fijn om je boeiende verhalen weer te kunnen volgen. Heerlijk om zo alvst weer een voorproefje van het Nic. leven mee te maken. Ik zie uit naar de echte deelname aan de vast nog steeds bloeiende gemeenschap van FE en het leven in Matagalpa.
    Groeten aan iedereen.

  • 15 Juli 2009 - 07:39

    Ericie:

    Goed om te zien dat alles okay is gegaan.

    Ik ben ook wel benieuwd hoe mam nou zo'n verhaaltje zou schrijven.

    Had je weer je chez shirtje aan?

    :)

    groet en mam!!


  • 22 Juli 2009 - 12:29

    Liesbeth En Didie:

    gelukkig heb je geen aanslag gepleegd. En is Estrella er nog. veel lol en ervaringen opdoen hoor Cees. Groeten aan Alma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leerdam

Matagalpa

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2009

Het beklimmen van de vulkaan

25 Juli 2009

alles is liefde

23 Juli 2009

Isla Ometepe

23 Juli 2009

Barrio El Thule

15 Juli 2009

Enrico
Cees

Lieve vrienden Voor mij is schrijven een goede manier om mijn gedachten te ordenen en de door mij opgedane ervaringen tijdens mijn reizen in woorden en beelden te vatten. Op 11 november om 11.00 uur's avonds, vertrek ik met mijn goede vriend Wim voor een reis van ruim drie weken naar Nepal en Tibet. Dat moet gezien het tijdstip een vrolijke reis worden. Middels dit blog wil ik iedereen die geïnteresseerd is in de gelegenheid stellen mij te volgens tijdens mijn reis. Het doel is om mijn, uit talloze boeken en gesprekken opgedane westers romantisch beeld van Tibet, te toetsen aan de realiteit. Vandaar de door mij gekozen naam van de reis...Het Tibet van de geest. Cees Taal

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 38114

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 03 December 2015

Nepal

11 November 2011 - 03 December 2011

HetTibet van de geest

10 Juli 2009 - 30 Juli 2009

Matagalpa

Landen bezocht: