Eén dag voor vertrek - Reisverslag uit Leerdam, Nederland van Cees Taal - WaarBenJij.nu Eén dag voor vertrek - Reisverslag uit Leerdam, Nederland van Cees Taal - WaarBenJij.nu

Eén dag voor vertrek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cees

09 Juli 2009 | Nederland, Leerdam

Lieve vrienden

Voor mij is schrijven een prachtige manier om mijn gedachten te ordenen en de door mij opgedane ervaringen en belevenissen te doorleven. Ook dit jaar zullen er zich, gedurende deze absoluut indrukwekkende reis, gevraagd en ongevraagd, allerlei uiteenlopende emoties aan mij opdringen. Ik wil jullie door middel van dit dagboek deelgenoot maken van deze ervaringen Ik kan bijna niet geloven dat dit alweer mijn vijfde reis naar mijn vrienden in Nicaragua is. Want van vrienden mag ik wel spreken. Zo'n drie jaar geleden bezocht Hermana Rebecca nederland en is ze een aantal dagen mijn gast geweest aan de Schaikseweg 38 in Leerdam. In 2008 is Marlene samen met een aantal andere madres op bezoek geweest. Een niet te vergeten ervaring. Rebecca bezocht eind jaren tachtig Nicaragua en kwam in kontakt met Marlene Hernandez, moeder van een verstandelijk gehandicapte dochter. Samen vormen zij de grondleggers van Las Familias Especiales. Een organisatie die ondersteuning biedt aan jongeren met een handicap. Deze reis maak ik samen met een groep leerlingen van Lek en Linge. Een gedreven groep "jeugd van tegenwoordg" die zich gedurende hun verblijf zullen inzetten voor de leden van Las familias. Ik bereidt thuis de laatste zaken voor om goed voorbereid aan de reis te kunnen beginnen. Mijn paspoort blijkt te zijn verlopen en heb met een spoedprocedure een nieuw paspoort aangevraagd, de CV ketel is gisteren gaan lekken waardoor kortsluiting is ontstaan. Ik moet een installateur zover zien te krijgen vandaag een nieuwe te plaatsen. In Alma's auto is maandagavond ingebroken en naast de mobiele telefoon,haar tas en dure rekenmachine zijn ook de huissleutels verdwenen. Ik moet nog even regelen dat alle cilinders van de sloten worden vervangen want thuis komen in een leeg huis is ook zo vervelend. Elk nadeel heeft zijn voordeeel want ik kan vanwege het op dit moment ontbreken van warm water in mijn huis alvast wennen aan de omstandigheden in Nicaragua. Ik hield het vanmorgen onder de douche slechts 1 minuut vol. Helemaal klaar ben ik er dus nog niet voor.Ik zit achter mijn pc en kijk over de polders uit tussen Leerdam en Schoonrewoerd richting Leerdbroek. Buslijn 85 naar Utrecht passeert mijn huis en moet denken aan de oude Amerikaanse schoolbus waarin Hermana Rebecca ons zaterdagavond op zal halen van het vliegveld in Managua om na een rit van twee en een half uur door de bergen in Matagalpa te arriveren. Twee werelden met daartussen een oceaan aan verschillende belevenissen.


Cees Taal

  • 14 Juli 2009 - 20:07

    Hubert Louis Francis:

    Wat een leuk reisverhaal Cees, het lijken de avonturen van Kuifje wel.
    Ik zal de goegemeente van de parochie in BonVie op de hoogte te brengen en verheug me inmiddels op het volgende verhaal. Laterrrrrrrrrrrr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leerdam

Matagalpa

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2009

Het beklimmen van de vulkaan

25 Juli 2009

alles is liefde

23 Juli 2009

Isla Ometepe

23 Juli 2009

Barrio El Thule

15 Juli 2009

Enrico
Cees

Lieve vrienden Voor mij is schrijven een goede manier om mijn gedachten te ordenen en de door mij opgedane ervaringen tijdens mijn reizen in woorden en beelden te vatten. Op 11 november om 11.00 uur's avonds, vertrek ik met mijn goede vriend Wim voor een reis van ruim drie weken naar Nepal en Tibet. Dat moet gezien het tijdstip een vrolijke reis worden. Middels dit blog wil ik iedereen die geïnteresseerd is in de gelegenheid stellen mij te volgens tijdens mijn reis. Het doel is om mijn, uit talloze boeken en gesprekken opgedane westers romantisch beeld van Tibet, te toetsen aan de realiteit. Vandaar de door mij gekozen naam van de reis...Het Tibet van de geest. Cees Taal

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 38021

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 03 December 2015

Nepal

11 November 2011 - 03 December 2011

HetTibet van de geest

10 Juli 2009 - 30 Juli 2009

Matagalpa

Landen bezocht: