Weer terug naar huis - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Cees Taal - WaarBenJij.nu Weer terug naar huis - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Cees Taal - WaarBenJij.nu

Weer terug naar huis

Door: Cees taal

Blijf op de hoogte en volg Cees

03 December 2011 | Nepal, Kathmandu

De rugzak staat gepakt in de lobby van hotel Marsyangdi Mandala, klaar voor vertrek naar Nederland. Om drie uur vertrekken we, voor de laatste keer door het drukke verkeer van Katmandu, naar het vliegveld. De vlucht van Arkefly gaat om kwart over zes. Drie weken lang ben ik overspoeld met de meest uiteenlopende ervaringen en ik heb denk ik nog wel wat tijd nodig om het op een rijtje te zetten. Mijn dagboek, de vele foto's en mijn video zullen me daarbij helpen. Reizen veranderdt je en dat is dit keer zeker het geval geweest. De verschillende ontmoetingen op het platteland van Nepal, het reizen naar Jomsom en mouktinath, het ervaren van het leven in Tibet en het leven in de stad Kathmandu hebben deze reis tot een van de mooiste in mijn levengemaakt. Ik heb Nepal en Tibet in mijn hart gesloten en hoop ooit nog eens terug te komen. Vorige week zaten Wim en ik te eten in een lokaal restaurant toen we aangesproken werden door een Nepalese heer met de vraag of hij een interview mocht houden met ons voor een blad waarvan hij de eindredactie heeft. De inhoud van het blad richt zich op de positieve promotie van Nepal in de hele wereld. Na het gesprek zei hij dat hij ons ging promoveren tot " THE unofficial peace ambassadors of the state of Nepal ". Hoeveel waarde hier aan gehecht zal worden door derden weet ik niet maar ik vind het een eer en zal me al een waardige vredesambassadeur opstellen. Ik heb genoten van de reis en hoop dat ik iedereen en beetje heb kunnen mee laten genieten. Foto's vul im thuis wel aan omdat dit hier onbegonnen werk is. Op naar Nedereland

  • 03 December 2011 - 08:44

    Dieke Frantzen:

    Dank je Cees voor de ontroerende wijze waarop je mij hebt meegenomen op deze prachtige reis. Kom behouden thuis. Zou het leuk vinden om je ervaringen te horen. Hart.Gr. Dieke

  • 03 December 2011 - 09:12

    LvR:

    Ook ik heb genoten van je verhalen. Het zal niet makkelijk zijn weer te landen! Goede thuisreis en tot dinsdag.

  • 03 December 2011 - 09:56

    Toesjoeranroet:

    Genoten van je verslagen. Goede vlucht en koester je ervaringen en herinneringen.

    Fijne feestdagen en tot ergens in het voorjaar,

    Piet en Elly Ruggenberg

  • 03 December 2011 - 10:25

    Henny Muskee:

    Goeie reis Cees en koester nog lang alle herinneringen die je hebt opgedaan.

    Henny M.

  • 03 December 2011 - 10:59

    Bertus:

    Wie weet ooit een volgend keer Cees? Ik ben benieuwd, maar eerst nog maar een keer Matagalpa?
    Een goede terugreis gewenst en bedankt voor het meenemen naar deze bijzondere en totale andere wereld.

  • 03 December 2011 - 11:24

    Arie E:

    Hoi Cees. Heb je reisverslagen met belangstelling gelezen (was aardig wat tekst). Je zal wel even moeten acclimatiseren in het jachtige Nederland. Succes daarmee en groet.

  • 03 December 2011 - 13:27

    ARNOLD HENDRIKs:

    Het zit erop. Welkom in het kikkerlandje. Ik heb genoten van jouw reisverslagen. Tot binnenkort.

  • 03 December 2011 - 13:38

    Mina Didi:

    Wat toevallig.. de allereeerste keer dat ik in Kathmandu was heb ik ook in Marsyandri geslapen.
    Ik heb ook een hike naar Nagargot toen gedaan en ik had ook een knalrrood hoofd.
    Jaren daarna in 2007 heb ik ook een vlucht naar Jomsom genomen en ben toen een stuk met de tractor door de Himalaya gereden. Ik liep toen inmiddels op krukken, en dit was de enige manier om toch "naar boven" te komen.
    Pashupatinath..wat een afzetters daar zeg. Voor 2006 betaalde je niets,daarna wist een sluipweg zodat ik nog steeds niets betaalde! In 2007 betaalde ik 225 rupies! En nu 1000? Heb je wel een ticket gekregen?
    Wist je dat naast de tempel een opvangcentrum is voor dakloze oude en vaak zieke mensen die daar willen sterven?
    De man die dit project is begonnen is een Nederlander die daar ook woont.
    Ik wil je bedanken voor je prachtige verhalen, het leek of ik over je schouder heen mocht kijken. Zo ben ik toch een beetje in Tibet geweest! Ik is/was mijn liefste wens naar Tibet te gaan,al was het alleen maar om llasa te zien,maar in een rolstoel is dat helaas niet te doen.
    Groeten Mina Didi.

  • 04 December 2011 - 13:00

    Maja:

    Ha die Cees,
    Ook ik heb je reisverslagen trouw gevolgd, elke keer bij de mail checken of er niet weer een bericht was. Wat een topreis hebben jullie gehad, hoop dat al deze mooie ervaringen lang zullen beklijven. Heel erg bedankt dat wij zo op afstand hebben kunnen meegenieten. Complimenten voor je schrijfstijl, moet je echt wat mee gaan doen... Misschien volgend project van maken ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Lieve vrienden Voor mij is schrijven een goede manier om mijn gedachten te ordenen en de door mij opgedane ervaringen tijdens mijn reizen in woorden en beelden te vatten. Op 11 november om 11.00 uur's avonds, vertrek ik met mijn goede vriend Wim voor een reis van ruim drie weken naar Nepal en Tibet. Dat moet gezien het tijdstip een vrolijke reis worden. Middels dit blog wil ik iedereen die geïnteresseerd is in de gelegenheid stellen mij te volgens tijdens mijn reis. Het doel is om mijn, uit talloze boeken en gesprekken opgedane westers romantisch beeld van Tibet, te toetsen aan de realiteit. Vandaar de door mij gekozen naam van de reis...Het Tibet van de geest. Cees Taal

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 4407
Totaal aantal bezoekers 38036

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 03 December 2015

Nepal

11 November 2011 - 03 December 2011

HetTibet van de geest

10 Juli 2009 - 30 Juli 2009

Matagalpa

Landen bezocht: