Wereldnieuws - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Cees Taal - WaarBenJij.nu Wereldnieuws - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Cees Taal - WaarBenJij.nu

Wereldnieuws

Door: Cees Taal

Blijf op de hoogte en volg Cees

14 November 2015 | Nepal, Kathmandu


De sociale media waaronder twitter zorgt ervoor dat ook ons het wereldnieuws snel bereikt. Gisteravond laat vernam ik van de verschrikkelijke berichten van de aanslagen in de Franse hoofdstad. Wat verschrikkelijk voor al deze jonge mensen en hun vrienden en familie. De beelden die verspreid worden via YouTube en de meer reguliere media doen me gruwen. Ik probeer me wat los te maken van deze zaken maar merk dat dit maar moeilijk gaat. Ik wil via internet op de hoogte blijven van de ontwikkelingen en doe dat dan ook. Wellicht niet te vergelijken maar moet steeds denken aan Utøya. Morgenochtend vertrekken we om half zeven met de bus naar Pokhara, een rit van zeven uur en maandag start de tocht naar het AnnaPurna Basecamp (ABC). In Pokhara kopen we eerst wat trackingspullen zoals o.a. een backpack en een goede trackingbroek. De ervaringen van vandaag verwerk ik wel in een volgend verslag.

  • 14 November 2015 - 21:18

    Ina Muskee:

    Heb je verslag weer met grote interesse gelezen. Fijn dat je nu met Eric in het hotel zit . Waarschijnlijk heb je tijdens je wandeling niet veel bereik via internet of valt dat mee? In elk geval een fijne tracking gewenst en de groetjes aan Eric.

  • 14 November 2015 - 23:10

    Els:

    Ook ik dacht aan Utoya. Maar nu een gecoördineerde haatactie. Verschrikkelijk! Zoveel jonge levens gestopt.. Geniet van elke moment van jullie tracking samen met Erik ! Doen wij Down Under! Veel groeten aan Eirc

  • 15 November 2015 - 10:49

    Paul:

    de verbinding via Internet geeft ook dat je niet los komt van dit soort zaken. Vergeet niet onderweg een hapje te gaan eten :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Lieve vrienden Voor mij is schrijven een goede manier om mijn gedachten te ordenen en de door mij opgedane ervaringen tijdens mijn reizen in woorden en beelden te vatten. Op 11 november om 11.00 uur's avonds, vertrek ik met mijn goede vriend Wim voor een reis van ruim drie weken naar Nepal en Tibet. Dat moet gezien het tijdstip een vrolijke reis worden. Middels dit blog wil ik iedereen die geïnteresseerd is in de gelegenheid stellen mij te volgens tijdens mijn reis. Het doel is om mijn, uit talloze boeken en gesprekken opgedane westers romantisch beeld van Tibet, te toetsen aan de realiteit. Vandaar de door mij gekozen naam van de reis...Het Tibet van de geest. Cees Taal

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 38007

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 03 December 2015

Nepal

11 November 2011 - 03 December 2011

HetTibet van de geest

10 Juli 2009 - 30 Juli 2009

Matagalpa

Landen bezocht: